خشکشویی آنلاین بستن تبلیغات [x]
ارائه خدماتی مهم در خصوص سئو سایت

سه شنبه 9 ارديبهشت 1399
ن : سحاب

چرا دغدغه‌ی امروز دنیا، بیشتر از هر چیز دیگری محتواست؟


دغدغه‌ی امروز دنیا، بیشتر از هر چیز دیگری محتواست

 

عصر ما، عصر بی حوصلگی آدم هاست. آدم ها در نوشتن محتوا و خواندن آن مانند خزنده های گوگل عمل میکنند. به هرسایت و مطلبی سر میزنند و ذره ای از مطالب نخوانده از سایت خارج میشوند. اگر بتوانید اندکی آنها را با یک متن خوب آرام کنید، شما برنده این میدان هستید.

https://ismaeilsahab.ir/seo-content/

 

شاید باور این نکته سخت باشد اما طبق آمار گوگل در هر ۲۴ ساعت بیش از ۲ میلیون مقاله و خبر در سایتها منتشر می شود. با اینحال اما متاسفانه تکنولوژی ها باز هم بسیار سریع‌تر از حجم محتوا رشد کرده‌. کیفیت محتوا امری متفاوت از کمیت آن است و امروزه سایتها با رنگ و قالب های مختلف و از طریق دستگاه های مختلف برای مخاطب نمایش داده می شود ولی از تولید محتوای ناب و خوب برای مخاطب و مناسب برای گوگل، خبری نیست. معضل محتوا به قوت خود باقی ست و اگر توانایی تولید محتوای خوب را داشته باشید میتوانید یک سرو گردن از رقیبای خود بالاتر بیاستید. بازدید کننده در چند ثانیه در مورد محتوای شما قضاوت میکند. فرصت زیادی برای جذب او ندارید. برای تولید محتوا شما دو انتخاب بیشتر ندارید.

 

1-       می‌توانید با صرف زمان و انرژی و دانش محتوا نویسی ، و تولید محتوای خوب اصیل و با ارزش از دید مخاطب به بهینه‌سازی سایت خود کمک کنید.

2-       راه آسان تر. تولید محتوای بیکیفیت، ضعیف و قرار گرفتن در بین دیگر بازندگان این بازار

 

تعریف محتوا: محتوا یعنی هر چیزی است که به زندگی خواننده ارزشی اضافه کند. محتوا بنوعی شامل اطلاعاتی است که اعتماد و اعتبار را برای مشتریان مورد هدف شما فراهم می آورد.  محتوا یعنی بلاگ یا نوشته، تصویر، ویدئو، مصاحبه، اینفوگرافیک،  نظرات کاربران، داستان، گیف، آهنگ،  نکات، دانستنی‌ها و قس علی هذا..

 

با این توصیف محتوای خوب و باکیفیت چگونه تولید می شود؟ راه های مناسب تولید محتوای با کیفیت چیست؟ بطور کلی تعریف محتوای با کیفیت چیست؟

 

در این مقاله به این موضوع ناب میپردایم و امیدواریم کمک حال شمایی باشد که نیازمند نحوه نوشتن یک محتوای خوب و باکیفیت هستید. در آخر یاد خواهید گرفت که چگونه یک محتوای سئو شده بنویسم.

 

در ابتدا بگویید که چه کسی قادر است ذهن مشتریان شما را به روشی واقعی و قابل اتکا درگیر خود کند؟  بیشک فردی که به تمام جوانب کار شما احاطه دارد. احتمالا شخصی مانند یکی از کارمندان شما بهترین مورد برای این موضوع است. ولی چه کارمند شما و یا هر شخص دیگر باید بداند چه مطالبی بنویسد و چگونه مطالب خود را برای مخاطب و موتور های جستجو ویرایش نماید.

 

توصیه های زیر برای هرشخصی ست که به تولید محتوای با کیفیت اهمیت میدهد:

 

·         نقش کلمه کلیدی در محتوای خوب

·         انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای تولید محتوا

 

·         اولین قدم در تولید محتوا انتخاب کلمات کلیدی مناسب است.

 

بقول آلن لیتل خبرنگار ویژه بی بی سی :

 

سادگی، کلید فهمیدن است. کلمات ساده و جملات کوتاه کمک می‌کنند خواننده در متن با موانع کمتری مواجه شود و در نتیجه درک بهتری از متن به دست آورد.

 

بر اساس محاسبه شاخص KEI ،  تعداد جستجو ، میزان رقابت ، و مواردی دیگر لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با حرفه خود جمع و جور کنید و سپس از آن در تیتر اصلی ، تیترهای داخلی و به اندازه کافی در محتوای خود بهره ببرید. شدیدا از زیاده روی در استفاده از کلمه کلیدی در محتوا پرهیز کنید.

انتخابات موضوعات پرمخاطب برای تولید محتوا

https://ismaeilsahab.ir/first-page-of-google/

همین اول کار بگوییم که برای تولید محتوا همیشه باید گوش‌های تیزی داشته باشید و مباحثی که برای کاربران جذاب است را برای تولید محتوا انتخاب کنید. موضوعات روز ، رویدادهای هر صنعت، اخبار جالب وجذاب، آموزش های کاربردی و مواردی از این دست میتواند ترافیک خوبی برای سایت شما به ارمغان بیاورند.  موضوع تکراری و پربازدید میتواند در جذب بازدید موثر باشد اگر دیدگاه شما را در بطن خود داشته باشد.  جذب ترافیک بوسیله محتوای مفید و در ادامه افزایش زمان ماندگاری کاربران در سایت طراحی شده شما میتواند بخوبی در بازاریابی محتوا برای شما مفید واقع شود. برای تولید محتوای خوب میبایست به‌اندازه کافی درگیر کسب‌وکار شده باشید. اگر گوش های تیزی داشته باشید از درودیوار محتوا ناب برای شما بیرون میریزد و همیشه به یاد داشته باشید که :

محتوای خوب بر پایه سوژه جذاب استوار است

تولید محتوای خوب و طولانی ( جامع، معتبر و ماندگار )

 

محتوای خوب آن‌قدر روان و کامل و بی‌نقص نوشته شده است که مخاطب با یک نگاه و یک‌بار خواندن متوجه مطلب می شود ولی با این وجود گوگل به شدت بر نوع محتوا و میزان آن اهمیت قایل است. الگوریتم های این موتور جستجو تشخیص کیفیت را بر اساس مواردی تنظیم کرده است که حجم مطالب یکی از آن به شمار می رود. بر طبق آخرین تحقیقات و آمارهای به عمل آمده مطالب تقریبا طولانی تر تاثیر بیشتری بر مخاطب می گذارند و باعث بالا رفتن نرخ تبدیل کاربر می شوند. محتوای خوب شما باید کاربران و بازدیدکنندگان را به اندازه ی کافی درگیر خود نماید تا مخاطب مجاب شود که شما را دنبال کند. محتوای طولانی به بهبود درک مخاطب و بازگشت مجدد او کمک شایانی میکند.

 

Steve Rayson بنیان گذار BuzzSumo نظر جالبی در این مورد دارد:

 

    اگر بدنبال کسب موقعیت در جایگاه گوگل هستید،‌ در تولید مقاله هایی طولانی با محتوای عمیق ایجاد کنید.

 

نقش کیفیت در محتوا

 

همانطور که گفتیم، تولید محتوای خوب یک انتخاب است. شما قادر هستید که زمان و انرژی خود را روی تولید محتوای خوب و سئو شده و موفقیت برند خود بگذارید و بدین طریق به بهینه‌سازی سایت خود کمک کنید، یا راه آسان‌تر و برعکس  را انتخاب کنید و محتوای ضعیف بنویسید.  توصیه میکنیم که سبک نوشته خود را از کسی تقلید نکنید  و در هنگام نوشتن محتوا فقط در مورد موضوع هدفتان در محتوا تمرکز کنید. و تلاش کنید حجم محتوای تان را نسبت به موضوع آن محتوا بلند یا کوتاه کنید. این تناسب در حجم و کیفیت بسیار اهمیت دارد. اگر احساس میکنید به گزافه گویی افتاده اید از نوشتن بیشتر خود داری کنید.

قبل از نوشتن یک محتوای عالی در ذهن خویش به‌این پرسش ها جواب دهید :

 

v      آیا مطلبی که می‌گذارید برای خواننده حقیقتا اثرگذار است؟

v      از نوشتن این مقاله چه هدفی دارید؟

v      آیا به مقاله خویش اعتماد و اعتقادوباور ۱۰۰ % دارید ؟

 

به یاد داشته باشید قرار نیست ما در ساخت محتوا دایره‌ی واژگان خویش را به فیس مخاطب بکشیم

محتوای ترند را بیابید

 

برای یافتن ایده های نو برای نوشتن می توانید مدام روی محتوای ترند شده یا این که بقولی محتوای هیت شده اکانت نمایید . این دسته محتوا پاسخ خویش را پس داده است . از برخورد اشخاص با محتوای ترند شده می توانید برای نوشتن مقاله خویش فایده ببرید . و نهایتا کارران فراوانی را برای محتوای خویش جذب فرمایید .

اهمیت عنوان در محتوای عالی و کیفیت بالا

تعیین یک تیتر زیرکانه

 

رک بگوییم که گزینش تیتر تکراری در سئو وب سایت فاجعه است . درصورتی که بدنبال سریعترین رویه برای عدم موفقیت میباشید , از تیتر های تکراری به کار گیری نمایید . 80 درصد از مردمان فقط عنوان‌ها را می­ خوانند . تیتر باید برای متن تان قیمت آفرینی نماید و منتخب ای از محتوایش باشد . کارایی فرمایید میرزا نویس نباشید و هنگامی برای مقاله یا این که محتوایی اصیل زمان خرج می کنید , باجستجویی در گوکل عنا وین عالی و به کارگیری نشده را برای محتوای تان به کارگیری نمائید .

پیشنهاد های برای تیتر محتوای عالی

 

ارتفاع تیتر محتوا می بایست متناسب باشد . ( خیر کوتاه و خیر بلند )

به کار گیری از اسم مارک در تیتر ( استعمال بیشتراز حد منجر لطمه به مارک شما میشود )

به کار گیری از کلمه ها جالب در تیتر

تیتر محتوا میبایست مخاطب را نسبت به تلاوت آن ترغیب نماید و نتواند بی‌توجه از کنار آن عبور نماید

 

ایده های ناب برای نوشتن محتوا

 

یکی مهم ترین گام های نوشتن محتوا , داشتن ایده اول است . شما تا ندانید در خصوص چه موضوعی می‌خواهید بنویسید , نمیتوانید گام های بعدی را بخوبی بردارید . البته از کجا برای محتوای خویش سوژه پیدا کنیم؟

 

یک کدام از اثرگذار ترین راه و روش ها دقت به نصیب کامنت یا این که نظرها تارنما خویش شما و یا این که رقیبان شماست . این ایده ها پر از ایده های ناب برای محتوا نویسی ست . یا این که می‌توانید از گروه پشتیبانی بخواهید آخری سوالهای مخاطبین را برای شما لیست نمایند . همینطور نشانی اینترنتی های مشتریان خویش را حداقل نگیرید . مواقعی که ذکر شد منابع عظیمی از ایده های ناب محتوای عالی میباشند که اکثر وقت ها بوسیله اشخاص دستکم گرفته می گردند . این گونه جواب به خواست مخاطب شایسته ترین دسته ایجاد محتواست . نگذارید معمولی بودن سوال های شما‌را فریب بدهد . شما با گماردن خویش در موضع مخاطب می‌توانید نیاز اورا مرتفع سازید . به شما عهدوپیمان می‌دهیم با این دیدگاه , ایده های نابی خواهید یافت .

دستکاری چند باره محتوا

https://ismaeilsahab.ir/category/google-algorithm-for-seo/

محتوای عالی در یک لحظه مخلوق نمی‌شود . تکنیک های دستکاری محتوا یاری می‌کند تا یک محتوای ناب و باکیفیت زاده شود . هرچه در یک موضوع تمرین بیشتری داشته باشید , مهارت بیشتری پیدا خواهید کرد . همینطور در ویرایش می‌توانید قسمت های غیر حتمی محتوای خویش را حذف فرمائید و به اصالت محتوا بیافزاید .

 

بقول برند تواین : “ نوشتن راحت است , کلیه آنچه شما نیاز دارید , خط زدن کلمه ها خطا است

 

تعداد لغت ها یک محتوای باکیفیت

 

برخلاف چیزی که بایستی باشد , اکثر وقت ها اشخاص استارت نوشتن را با نگرانی کیفی با نگران یه خرده شروع می کنند .

 

ارتفاع محتوا یا این که ارتفاع هر پست چندین واژه باشد؟

 

تعدادی گزاره در رابطه محتوا بنویسیم؟

 

تعدادی تصویر باطن محتوا استعمال کنیم؟

با این که پاسخ مشخصی برای این نگرانی نیست البته میشود تا حدودی حدس زد که با چه تعداد واژه و کلمه روی دوش رقبا می‌نشینیم . پیشین از هرچیز می بایست بگم که پرسونای مخاطب دراین باره تماما تاثیر گذاره . زمانی مقاله علمی منتشر می کنید موقعیت تان با زمانیکه یک زمینه روز رو بررسی می کنید به طور کامل مختلف است .

 

یک محتوا در‌صورتی‌که بتواند با دست کم مقاله حق مقاله را ادا نماید طبیعتا مقام بهتری نزد مخاطبان کم طاقت و برنا مدرن بازی مینماید . نقص‌ اینجاست که رقابت در این مورد فراوان دشوار خیس از قبل است .

پرداختن به زوایای متفاوت یک کلیدواژه فقط در قالب یک محتوای نسبتا مضاعف ممکن شده‌است . دیگر نمی توان به پرسش ها و نیاز مخاطب در یک محتوای 300 واژه ای جواب بخشید .

 

اکثر وقت ها اشخاص روی پرکردن کاغذ با کلمه ها تمرکز می‌نمایند . متن های بلند با تعداد کلمه ها مضاعف لزوماً سبب قرارگیری در نتیجه ها فراتر نمی‌شود .